Key
Performance
Indicators
kpi3
kpi1
kpi2
kpi4
kpi5
Az adatok
frissítve
2018. 11. 15.
Szolgáltatások | KPI
WHITEREPORT Key Performance Indicators: nyilvános makroadatok a médiapiacról
A médiapiaci adatvaluta sokáig a közönségméréseket, a reklámmonitoringot és a reklámköltések iparági becslését jelentette. A Whitereport Cross-médiapiaci Key Performace Indicator-, azaz teljesítménymutatóival (KPI) szándékunk, hogy a napjainkra fragmentálódott, nehezen áttekinthető és folyamatosan változó médiapiac médiakínálati, valamint a főbb pénzügyi, kereskedelmi és tulajdonosi szerkezeti makroadataival segítsük a döntéshozókat a tisztánlátásban, a piaci változások tényszerű áttekintésében.

Magyarországon a WHITEREPORT cross-média adatbázis több mint 11 000+ médiamárkát, 6000+ médiumüzemeltetőt, köztük 1100+ hazai médiavállalatot tart nyilván 2010 első féléves időszaka óta, negyedéves frissítéssel. A mainstream és közismert médiumokon túl az úgynevezett long tailbe tartozókat is követjük az adatbázisban, köztük rétegmédiumokkal a szakmai, tematikus, hiperlokális vagy épp a önkormányzatimédia-szegmensekből. Publikus makroadataink az adatbázis feldolgozott, összesített makromutatóit nyújtják a legfontosabbnak ítélt mutatók szerint.


Az letöltési linket a következő e-mail címre kérem:     
ÁRBEVÉTEL
Módszertan
Megjegyzés: az árbevételi adatok a médiavállalatokhoz befolyt reklám- és fogyasztói bevételeket jelentik. Ez általában alacsonyabb mint a hirdető és fogyasztó által költött pénz, mivel a médiapiac értéklánc végén álló médiavállalatokhoz sok esetben médiaügynökségeken, saleshouseokon, terjesztőcégeken keresztül jut a bevétel, így a közvetítők díjaival csökkentett összeg jelenti általában a médiavállalatok éves nettó árbevételét.
ALAPADATOK Adat: 2017.
Médiavállalatok száma pénzügyi adattal: 940
Futtatva: 2018. 11. 04.

"MÉDIAPIZZA" (HAZAI MÉDIACÉGEK MÉDIATÍPUS-BESOROLÁSA ALAPJÁN)
(A) Televíziós médiaszolgáltatók*:37,0%
(B) Rádiós médiaszolgáltatók*:3,0%
(C) Lapkiadók:39,0%
(D) Online tartalomszolgáltatók:7,0%
(E) Mozik:7,0%
(F) Köztéri cégek:7,0%

ÖSSZEGZÉS A Magyarorországon elérhető médiamárkák több mint 6000 üzemeltetőjéből 940 olyan gazdasági vállalkozás, amely tevékenysége alapján médiavállalkozásnak tekinthető, és elérhető volt árbevételi adata 2017-re.

A legfrissebb „médiatortát” a Whitereport-adatbázis szerint 2017-ben hazai médiummal rendelkező, Magyarországon letelepedett médiacégek éves nettó árbevételi adatának összesítése adja, amely tartalmazza e médiavállalatok hirdetési, terjesztési és egyéb bevételeit is. Az árbevétel-összesítésben nem szerepel az MTVA, sem a Google-t és Youtubot üzemeltető Alphabet vagy a Facebook bevétele, habár utóbbiak jelentős reklámárbevétellel rendelkeznek Magyarországról (a hazai viszonyokhoz képest).

A lapkiadók 2017-es, a Magyar Lapkiadók Egyesülete által 8,5 milliárd Ft-ra becsült online reklámbevételét az online tartalomszolgáltatókhoz sorolva azok összesen közel 32 milliárd Ft árbevételt generáltak 2017-ben, ezzel 9% részesedést értek el a médiatortán belül. A legnagyobb szegmens a lapkiadók és a televíziós médiaszolgáltatók, köszönhetően összetett bevételi modellüknek, szemben az alapvetően reklámbevételekre építő online és rádiós tartalomszolgáltatói, illetve köztéri szegmensekkel.

2017-ben az előző évi adatokhoz képest közel 10% össznövekedés következett be, s ezzel egy 10 év után ismét a 2008-as árbevételi szintre emelkedett a médiapiac. Az egyes cégek közti különbségek azonban jelentősek, a növekedés nagy része pár médiacégnél koncentrálódik és 10 év alatt jelentős szerkezeti változások is bekövetkeztek.


Weboldalunk ú.n. cookikat használunk a jobb felhasználói élmény kialakítása érdekében. További információk...