Key
Performance
Indicators
kpi3
kpi1
kpi2
kpi4
kpi5
Az adatok
frissítve
2018. 11. 15.
Szolgáltatások | KPI
WHITEREPORT Key Performance Indicators: nyilvános makroadatok a médiapiacról
A médiapiaci adatvaluta sokáig a közönségméréseket, a reklámmonitoringot és a reklámköltések iparági becslését jelentette. A Whitereport Cross-médiapiaci Key Performace Indicator-, azaz teljesítménymutatóival (KPI) szándékunk, hogy a napjainkra fragmentálódott, nehezen áttekinthető és folyamatosan változó médiapiac médiakínálati, valamint a főbb pénzügyi, kereskedelmi és tulajdonosi szerkezeti makroadataival segítsük a döntéshozókat a tisztánlátásban, a piaci változások tényszerű áttekintésében.

Magyarországon a WHITEREPORT cross-média adatbázis több mint 11 000+ médiamárkát, 6000+ médiumüzemeltetőt, köztük 1100+ hazai médiavállalatot tart nyilván 2010 első féléves időszaka óta, negyedéves frissítéssel. A mainstream és közismert médiumokon túl az úgynevezett long tailbe tartozókat is követjük az adatbázisban, köztük rétegmédiumokkal a szakmai, tematikus, hiperlokális vagy épp a önkormányzatimédia-szegmensekből. Publikus makroadataink az adatbázis feldolgozott, összesített makromutatóit nyújtják a legfontosabbnak ítélt mutatók szerint.


Az letöltési linket a következő e-mail címre kérem:     
TULAJDONOS
Módszertan
ALAPADATOK Adatgyűjtés időszaka: 2018. 2. negyedév
Futtatva: 2018. 11. 04.

MÉDIAMÁRKÁK SZÁMA ÜZEMELTETŐI CÉGFORMA SZERINT
(A) Jogi személyiségű gazdasági vállalkozás:56,0%
(B) Jogi személyiség nélküli gazdasági vállalkozás:3,0%
(C) Költésvetési szervek:15,0%
(D) Jogi személyiségű nonprofit szervezet:17,0%
(E) Külföldi szervezet:2,0%
(F) Magánszemély:3,0%
(G) Egyéb:4,0%

ÖSSZEGZÉS A Magyarorországon elérhető médiamárkák több mint felét jogi személyiségű gazdasági vállalkozás üzemeltette 2018. 2. negyedévében. A médiumüzemeltetők nem mindegyike médiavállalkozás (gyártó, kereskedő, könyvkiadó, kommunikációs és egyéb profilú cégek is adnak ki márkamagazinokat, üzleti kiadványokat stb.). A jogi személyiség nélküli gazdasági vállalkozások leginkább egyéni vállalkozókat jelentenek, akik főként helyi televíziókat, tematikus vagy helyi lapokat, siteokat működtetnek.

Relatíve nagy a költségvetési szervek által működtetett médiumok (főleg önkormányzati médiumok, helyi televíziók, tudományos lapok és siteok) száma, csakúgy mint a jogi személyiségű nonprofit szervezeteké (alapítvány, egyesület, egyház által működtetett lapok, siteok, illetve kisebb számban televíziók és rádiók).

2018. 2. negyedévében 1% csökkenés volt látható a médiumüzemeltetők számában 2017. 2. negyedévéhez képest.

Azon médiamárkák tulajdonosainak, amelyek főtevékenysége alapján médiavállalatnak tekinthető, a Whitereport-adatbázis plusz egy szintig követi a tulajdonait negyedévről negyedévre, így a médiaportfóliók változása követhető.


Weboldalunk ú.n. cookikat használunk a jobb felhasználói élmény kialakítása érdekében. További információk...